+38 (044) 226-27-83     +38(044) 279-87-25      

01001, Україна, м.Київ, вул. Б.Грінченко, 1

svit-matrasiv.com.ua

ЄС відкриває для України Автономні преференції торгівельного режиму

17 квітня 2014 року  відбулася зустріч з представниками бізнесу за участю Прем’єр-міністра України А.П. Яценюка  щодо доступу товарів вітчизняного виробництва до ринку ЄС в рамках автономних преференцій та майбутньої зони вільної торгівлі між Україною та ЄС.

 

Автономний преференційний торговий режим ЄС для України

 21 березня 2014 року під час саміту ЄС було підписано політичні положення Угоди про асоціацію між Україною та ЄС (Преамбула, Стаття 1, Розділи І, ІІ та VII). З української сторони політичні положення Угоди про асоціацію підписав  Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк. Зі сторони Європейського союзу -  керівництво інституцій ЄС та глави держав або урядів 28 держав-членів ЄС.

Підписання економічної частини Угоди планується орієнтовно в червні-липні  2014 року

Водночас, відповідно до заяви Європейської Комісії від 11.03.2014 Європейський Союз в односторонньому порядку планує надання Україні автономних торговельних преференцій. Метою зазначених заходів є одностороннє зменшення або скасування митних зборів ЄС на товари, що  походять з України.

 

 Застосування автономних торговельних преференцій орієнтовно розпочнеться 23 квітня 2014 р. та триватиме до 1 листопада 2014 року. До листопада 2014 р. сторони планують, що решта положень Угоди будуть підписані, здійснено всі необхідні внутрішні процедури та розпочнеться застосування торговельних положень Угоди.

Встановлення автономного преференційного торгового режиму (далі – АПТР) буде регламентуватися відповідним регламентом ЄС (неофіційний переклад проекту регламенту, який планується прийняти додається – додаток 1

За основу введення АПТР взято домовленості щодо лібералізації доступу до ринку ЄС в рамках Угоди про асоціацію, зокрема, графік скасування увізних мит ЄС та домовленості щодо обсягів тарифних квот. При цьому, не зважаючи на те, що діятиме АПТР впродовж лише 6 місяців обсяги тарифних квот залишаються на тому ж рівні, як визначено положеннями Угоди про асоціацію (див. Пропозиції до Регламенту Європейського Парламенту та Ради стосовно скорочення або скасування митних зборів на товари, що походять з України та додатки І, ІІ та ІІІ до пропозицій).

 

 Ставки увізного мита ЄС

 Починаючи з моменту введення АПТР ставки увізного мита ЄС встановлюються на рівні, який має діяти в перший рік після запровадження вільної торгівлі між Україною та ЄС

 У додатку наведено коди товарів (колонка 1) та їх текстовий опис (колонка 2), діючі ставки увізного мита ЄС (колонка 3), кількість років за яку згідно домовленостей ставка увізного мита ЄС має бути скасовано до рівня нуль відсотків (колонка 4), а також, розрахована відповідно до домовленостей, ставка увізного мита ЄС, яка діятиме на період дії АПТР (колонка 5).

 

Тарифні квоти

 Запровадження квотування у двосторонній торгівлі між Україною та ЄС означає, що українські виробники отримують можливість завозити певні обсяги даних товарів без справляння увізних мит. При цьому мова йде не про обмеження обсягів імпорту, а лише про те, що імпорт зазначених товарів понад визначений обсяг підпадатиме під загальний режим імпорту, тобто оподатковуватиметься за тими ж умовами які діють для України сьогодні.

 Обсяги тарифних квот, які діятимуть впродовж АПТР, коди товарів, які підпадають під квотування, ставки увізних мит в межах квоти та поза межами квоти наведено у додатку 2.

Правила адміністрування тарифних квот регламентуються положеннями статті 3 “Доступ в рамках тарифних квот” Регламенту Європейського Парламенту і Ради щодо скорочення або скасування митних зборів на товари, що походять з України.

Адміністрування тарифних квот ЄС здійснюватиметься відповідно до статей 308а, 308b і 308c Регламенту (ЄЕС) № 2454/93, що встановлює правила для реалізації Митного кодексу Співтовариства (додаток 3), та статті 184 Регламенту (ЄС) № 1308/2013 (додаток 4).

 

Принцип адміністрування тарифних квот

“перший прийшов – перший обслуговується”.

Адміністрування тарифних квот, визначених у додатку ІІ Регламенту ЄС, здійснюватиметься Генеральним директоратом з питань оподаткування Європейської Комісії на основі принципу “перший прийшов – перший обслуговується” незалежно від місця ввезення товарів до ЄС. Правові положення, що визначають порядок управління цими тарифними квотами, містяться у статтях 308а, 308b і 308с Регламенту №2454/93.

 Інформація про поточні залишки тарифних квот, які управляються на основі принципу “перший прийшов - перший обслуговується” доступна в режимі он-лайн на відповідному порталі Служби підтримки експорту (http://exporthelp.europa.eu/thdapp/index.htm?newLanguageId=RU. http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/quota_consultation.jsp?Lang=en

База даних для тарифних квот  на веб-сайті EUROPA  відображає баланс по кожній тарифній квоті, які застосовують у даному році, а також минулого року  Сайт також містить деякі інші важливі відомості, зокрема, дату вичерпання конкретної тарифної квоти. Ця інформація постійно змінюється в результаті щоденних операцій. Інформація про веб-сайт EUROPA  коригується ввечері кожного робочого дня і, отже, є актуальною на цей момент. Вона залишається на веб-сайті незмінною до вечора наступного робочого дня 

Система імпортних ліцензій

Тарифні квоти, визначені у додатку ІІI Регламенту ЄС, віднесено до компетенції Генерального директорату ЄК відповідального за сільське господарство і розвиток сільських районів і їх адміністрування, здійснюватимуться через систему імпортних ліцензій. Різні регламенти Ради та Комісії містяться конкретні положення щодо управління тарифними квотами (в цьому випадку будуть використовуватись положення статті 184 Регламенту (ЄС) № 1308/2013).

 

Правила походження товарів

 Підставою для застосування до товарів торговельних преференцій має стати сертифікат походження EUR.1. При цьому, діятимуть правила походження товарів відповідно до Регламенту ЄК № 2454/93, яким введено в дію імплементаційні положення Митного кодексу ЄС (Регламент Ради № 2913/92). З моменту початку тимчасового застосування торговельних положень Угоди про асоціацію будуть введені в дію правила походження товарів, які передбачені Угодою.

Протягом дії преференційного режиму сертифікати походження EUR.1 будуть видаватися ТПП України та її регіональними підрозділами.

На період дії АПТР ЄС залишає також можливість використання умов експорту в рамках режиму GSP, який діє сьогодні для України та для використання якого необхідно отримати сертифікат форми А. відповідні сертифікати наразі видає ТПП України. Таким чином, за українськими експортерами залишається право вирішувати в рамках якого режиму здійснювати експорт до ЄС: АПТР або GSP.

Додаток 2

До довідки Автономний преференційний торговий режим ЄС для України

Обсяги тарифних квот, які діятимуть впродовж АПТР

Продукція

Класифікація

тарифів

обсяг квоти ЄС

Ставка увізного мита ЄС

в межах квоти

поза квотою

Молоко, вершки, згущене молоко та йогурти

0401 10(10)

8000 тонн в рік, виражених у чистій вазі з поступовим збільшенням протягом 5 років до 10000 тонн/рік, виражених у чистій вазі

0,00

13,8 €/100kg/net

 

0401 10(90)

12.9 €/100kg/net

 

0401 20(11)

18,8 €/100kg/net

 

0401 20(19)

17.9 €/100kg/net

 

0401 20(91)

22,7 €/100kg/net

 

0401 20(99)

21,8 €/100kg/net

 

0401 30(11)

57,5 €/100kg/net

 

0401 30(19)

56,6 €/100kg/net

 

0401 30(31)

110 €/100kg/net

 

0401 30(39)

109,1 €/100kg/net

 

0401 30(91)

183,7 €/100kg/net

 

0401 30(99)

182,8 €/100kg/net

 

0402 91(10)

3,7 €/100kg/net

 

0402 91(30)

43,4 €/100kg/net

 

0402 91(51)

110 €/100kg/net

 

0402 91(59)

109,1 €/100kg/net

 

0402 91(91)

183,7 €/100kg/net

 

0402 91(99)

182,8 €/100kg/net

 

0402 99(10)

57,2 €/100kg/net

 

0402 99(31)

1,08 €/ kg+19,4€/ 100kg /net

 

0402 99(39)

1,08 €/ kg+18,5€/ 100kg /net

 

0402 99(91)

1,81€/ kg+19,4€/ 100kg /net

 

0402 99(99)

1,81€/ kg+18,5€/ 100kg /net

 

0403 10(11)

20,5 €/100kg/net

 

0403 10(13)

   

24,4 €/100kg/net

 

0403 10(19)

59,2 €/100kg/net

 

0403 10(31)

0,17 €/ kg+21,1€/ 100kg /net

 

0403 10(33)

0,20€/ kg+21,1€/ 100kg /net

 

0403 10(39)

0,54 €/ kg+21,1€/ 100kg /net

 

0403 90(51)

20,5 €/100kg/net

 

0403 90(53)

24,4 €/100kg/net

 

0403 90(59)

59,2 €/100kg/net

 

0403 90(61)

0,17 €/ kg+21,1€/ 100kg /net

 

0403 90(63)

0,20€/ kg+21,1€/ 100kg /net

 

0403 90(69)

0,54 €/ kg+21,1€/ 100kg /net

     

Сухе молоко

0402 10(11)

1500 тонн/рік, виражених у чистій вазі з поступовим збільшенням протягом 5 років до 5000 тонн/рік, виражених у чистій вазі

0,00

125,4 €/100kg/net

 

0402 10(19)

118,8 €/100kg/net

 

0402 10(91)

1,19 €/ kg+27,5€/ 100kg /net

 

0402 10(99)

1,19 €/ kg+21€/ 100kg /net

 

0402 21(11)

135,7 €/100kg/net

 

0402 21(17)

130,4 €/100kg/net

 

0402 21(19)

130,4 €/100kg/net

 

0402 21(91)

167,2 €/100kg/net

 

0402 21(99)

161,9 €/100kg/net

 

0402 29(11)

1,31 €/ kg+22€/ 100kg /net

 

0402 29(15)

1,31 €/ kg+22€/ 100kg /net

 

0402 29(19)

1,31 €/ kg+16,8€/ 100kg /net

 

0402 29(91)

1,62 €/ kg+22€/ 100kg /net

 

0402 29(99)

1,62 €/ kg+16,8€/ 100kg /net

 

0403 90(11)

100,4 €/100kg/net

 

0403 90(13)

135,7 €/100kg/net

 

0403 90(19)

167,2 €/100kg/net

 

0403 90(31)

0,95 €/ kg+22€/ 100kg /net

 

0403 90(33)

1,31 €/ kg+22€/ 100kg /net

 

0403 90(39)

1,62 €/ kg+22€/ 100kg /net

 

0404 90(21)

100,4 €/100kg/net

 

0404 90(23)

135,7 €/100kg/net

 

0404 90(29)

167,2 €/100kg/net

 

0404 90(81)

0,95 €/ kg+22€/ 100kg /net

 

0404 90(83)

1,31 €/ kg+22€/ 100kg /net

 

0404 90(89)

1,62 €/ kg+22€/ 100kg /net

     

Вершкове масло та молочні пасти

0 405 10(11)

1500 тонн/рік, виражених у чистій вазі з поступовим збільшенням протягом 5 років до 3000 тонн/рік, виражених у чистій вазі

0,00

189,6 €/100kg/net

 

0 405 10(19)

189,6 €/100kg/net

 

0 405 10(30)

189,6 €/100kg/net

 

0 405 10(50)

189,6 €/100kg/net

 

0 405 10(90)

231,3 €/100kg/net

 

0 405 20(90)

189,6 €/100kg/net

 

0 405 90(10)

231,3 €/100kg/net

 

0 405 90(90)

231,3 €/100kg/net

Продукція з обробленого молока

0403 10(51)

108000 тонн в рік, виражених у чистій вазі з поступовим збільшенням протягом 5 років до 20000 тонн/рік, виражених у чистій вазі

0,00

8,3+95€/ 100kg /net

 

0403 10(53)

8,3+130,4€/ 100kg /net

 

0403 10(59)

8,3+168,8€/ 100kg /net

 

0403 10(91)

8,3+12,4€/ 100kg /net

 

0403 10(93)

 

8,3+17,1€/ 100kg /net

 

0403 10(99)

8,3+26,6€/ 100kg /net

 

0403 90(71)

8,3+95€/ 100kg /net

 

0403 90(73)

8,3+130,4€/ 100kg /net

 

0403 90(79)

8,3+168,8€/ 100kg /net

 

0403 90(91)

8,3+12,4€/ 100kg /net

 

0403 90(93)

8,3+17,1€/ 100kg /net

 

0403 90(99)

8,3+26,6€/ 100kg /net

Оброблена продукція з масла

0405 20(10)

250 тонн в рік, виражених у чистій вазі з

0,00

9+ЄА

 

0405 20 (30)

9+ЄА

Додаток 3

до довідки Автономний преференційний торговий режим ЄС для України

Витяг з Регламенту Комісії № 2454/93 від 2 липня 1993 року

 РОЗДІЛ 3

Управління тарифними заходами

Частина 1

Управління тарифними квотами призначене для використання в хронологічній послідовності надходження митних декларацій

 Стаття 308а

1. Якщо не передбачено інше, і тарифні квоти відкриваються відповідно до норм Співтовариства, управління тарифними квотами має здійснюватися у хронологічному порядку відповідно до дати прийняття декларації до випуску у вільний обіг.

2. Коли декларацію, що містить звернення декларанта щодо використання тарифних квот прийнято для випуску у вільний обіг, то зацікавлена держава-член ЄС повинна через Комісію списати з тарифної квоти обсяг, який відповідає заявлено у декларації.

3. Держави-члени не повинні представляти будь-який запит для списання, поки умови, викладені в статті 256(2) та (3)1 не будуть виконані.

4. Відповідно до параграфа 8, списання здійснюється Комісією на підставі дати прийняття відповідної декларації для випуску у вільний обіг, і у тій мірі, щоб це дозволяв баланс використання відповідних тарифних квот. Пріоритет повинен бути встановлений відповідно до хронологічного порядку.

5. Держави-члени повинні повідомляти Комісії всі дійсні запити для списання без затримок. Ці повідомлення повинні включати дату, зазначену в параграфі 4, та точний обсяг заявлений у відповідній митній декларації.

 

Стаття 256

1. Період дозволений митними органами декларанту для передачі відомостей або подання документів відсутніх на момент прийняття декларації не може перевищувати одного місяця з дня такого прийняття.

У разі необхідності подачі документів, необхідних для застосування зниженої або нульової ставки ввізного мита, коли митні органи мають вагомі підстави вважати, що товари, зазначені в неповній декларації, можуть претендувати на таку знижену або нульову ставку мита, на прохання декларанта період довший, ніж передбачено в першому абзаці, може бути надано для підготовки документів, якщо це виправдано за даних обставин. Цей період не може перевищувати чотирьох місяців з дня прийняття митної декларації. Він не може бути подовжений. У випадку, якщо відсутні відомості, що мають бути повідомлені, або документи, що мають бути представлені, стосуються митної вартості, митні органи можуть, коли це виявляється абсолютно необхідним, встановити більш тривалий термін або продовжити раніше встановлений термін. Загальний дозволений термін має враховувати вищезазначені встановлені терміни.

2. У разі, коли знижена або нульова ставка ввізного мита застосовується щодо товарів, випущених для вільного обігу в межах тарифної квоти за умови, що не відновлено стягнення нормальних імпортних мит, або в рамках тарифних стель або інших преференційних тарифних заходів, вигоди тарифноїквоти або тарифного преференційного заходу будуть гарантуватися тільки після представлення до митних органів документу, який є підставою для надання зниженої або нульової ставки. Документ у будь-якому випадку має бути представлений:

- до моменту, коли тарифна квота була вичерпана, або

- в інших випадках, до моменту, коли Співтовариства поновлюють стягнення нормальних імпортних мит.

3. Відповідно до параграфів 1 і 2 документ, представлення якого є підставою для надання зниженої або нульової ставки ввізного мита можуть бути надані після дати закінчення періоду, на який знижена або нульова ставки були встановлені, за умови, що декларація щодо цих товарів була прийнята до цієї дати. 2

6. Для цілей вищенаведених параграфів 4 і 5 Комісія встановлює порядок чисел,якщо інше не передбачено положеннями Співтовариства щодо відкриття тарифної квоти.

7. Якщо запитувані кількості для списання з тарифних квот є більшими, ніж наявний залишок, розподіл здійснюється на пропорційній (pro rata) основі по відношенню до запитуваної величини.

8. Для цілей цієї статті, прийняття декларації митним органом 1, 2 або 3 січня повинні розглядатися як прийняття 3 січня. Однак, якщо один з цих днів випадає на суботу або неділю, то таке прийняття має розглядатися як таке, що відбулося 4 січня.

9. Якщо відкривається нова тарифна квота, списання не повинно гарантуватися Комісією до 11-го робочого дня, наступного за датою публікації положення, яким запроваджується тарифна квота.

10. Держави-члени повинні негайно повернути до Комісії обсяги, що були списані і не використані. Однак там, де помилкові списання утворюють митний борг у розмірі 10 євро або менше, виявлені після першого місяця після закінчення терміну дії конкретної тарифної квоти, державами-членами не зобов’язані робити повернення.

11. Якщо митні органи визнають недійсними декларації для випуску у вільний обіг товарів, які є предметом запиту щодо тарифної квоти, повний запит має бути скасовано стосовно цих товарів. Зацікавлені держави-члени повинні негайно повернути до Комісії будь-які списані з тарифних квот кількості цих товарів.

12. Докладна інформація щодо списань, здійснених на прохання окремих держав-членів, має розглядатися Комісією та іншими державами-членами як конфіденційна.

 

Стаття 308b

 1. Комісія здійснює розподіл кожен робочий день, за винятком:

- днів, які є святковими для інститутів Співтовариства в Брюсселі, або

- у виняткових випадках, у будь-який інший день, за умови, що компетентні органи держав-членів були проінформовані заздалегідь.

2. Відповідно до статті 308а(8), будь-який розподіл має враховувати всі запити, що залишилися без відповіді, і які стосуються прийнятих декларацій для випуску у вільний обіг, якщо це відбулося до другого попереднього дня включно, і які були доведені до відома Комісії.

 

Стаття 308c

 1. Тарифна квота вважається критичною, як тільки 90% її початкового об'єму було використано, або на розсуд компетентних органів.

2. Крім ситуації, передбаченої параграфом 1, тарифна квота вважається критичною з моменту її відкриття в будь-якому з наступних випадків якщо:

(a) вона відкрита на термін менше трьох місяців;

(b) тарифні квоти одного і того ж товарного охоплення та з аналогічним квотовим періодом, що й досліджувана тарифна квота (еквівалентні тарифні квоти), не були відкриті в попередні два роки;

(c) еквівалентна тарифна квота відкрита у попередні два роки була вичерпана до або в останній день третього місяця квотового періоду або мала більший первинний обсяг ніж досліджувана тарифна квота.

3. Тарифна квота, яка у відповідності з правилами СОТ застосовується або як захисний захід або у відповідь на певні заходи розглядається як критична, як тільки 90% її початкового обсягу було використано незалежно від того, чи були еквівалентні тарифні квоти відкриті у попередні два роки.

 

ІНСТРУКЦІЯ ЩОДО ПРАВИЛ ПОХОДЖЕННЯ, ЯКІ БУДУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИСЯ ПРИ ЕКСПОРТІ ДО ДЕРЖАВ ЧЛЕНІВ ЄС

 

1. ПРАВИЛА ПОХОДЖЕННЯ, ЯКІ БУДУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИСЯ

– Правила, викладені у Імплементаційних положеннях Митного Кодексу (CCIP) (R2454/93), Розділ IV, Глава 2, підрозділ 2.

– Правила є загалом аналогічними тим, які передбачені в Протоколі про правила походження в проекті Всеохоплюючої та поглибленої зони вільної ЗВТ+, що заснована на правилах походження в Панєвропейськосередземноморскій Конвенції

– Єдина важлива відмінність: відсутня заборона на повернення мита

– Застосовується кумуляція походження з продуктами ЄС

– Відмінність між Генеральною системою преференцій (далі – ГСП) та автономними торговими преференціями (далі – АТП): правила не ідентичні тим, які в даний час використовуються Україною за схемою ГСП. Правила походження за АТП, як правило, є більш ліберальним. Це означає, що якщо походження не може бути встановлене за допомогою конкретного правила щодо продукту за АТМ, дана компанія все ще може використовувати переваги за схемою ГСП.

 

2. ДОКАЗ ПОХОДЖЕННЯ

– Сертифікат EUR.1 або декларація про походження товару для невеликих партій (що за вартістю не перевищують 6000 євро)

– EUR.1:

– Я і у випадку з Формою A, сертифікат EUR.1 має відповідати ряду конкретних технічних вимог, які визначені в Додатку 21. Однією з таких вимог є те, що сертифікати повинні бути на папері із друкований фоновим візерунком із водяних знаків зеленого кольору (гільош). Єдиного зразка не існує, проте за вказаному нижче посиланням можна знайти збільшену ілюстрацію типу " друкованого фонового візерунку із водяних знаків зеленого кольору (гільош)" (http://ec.europa.eu/taxation_customs/customs/customs_duties/rules_origin/preferential/article_774_en.htm#proof_of_origin.)

– Сертифікат має бути на одній з офіційних мов ЄС.

– Ці вимоги аналогічні тим, що застосовуються за ГСП.

– До введення в дію режиму АТП необхідно переконатися у наявності достатньої кількості сертифікатів EUR.1 для компаній.

– Декларація про походження товару (для невеликих партій)

– Див. текст декларації про походження

– Декларація має бути на одній з офіційних мов ЄС.

 

3. ОГРАН, ЩО ВИДАЄ СЕРТИФІКАТИ EUR.1

– Згідно з положеннями ЗВТ+ передбачена видача сертифікатів митними органами.

– Водночас, за умови АТП, можливе здійснення сертифікації Торговельно-промисловими палатами: Стаття 110 Імплементаційних положень Митного Кодексу передбачає здійснення сертифікації митними органами або іншими уповноваженими державними органами.

– Необхідно відзначити, що Торговельно-промислові палати в Україні в даний час видають сертифікати ФОРМИ А "за дорученням уряду" для отримання вигоди від режиму ГСП. Як наслідок, вони можуть розглядатися в якості компетентного державного органу також і для видачі сертифікатів EUR.1. Таким чином, те ж саме застосовуватиметься для АТП.

– Згідно з положеннями майбутньої ЗВТ+ саме митні органи мають видавати сертифікати EUR.1. Якщо Україна завершила передачу прав на видачу сертифікатів EUR.1 від Торгово-промислової палати до митних органів, ми можемо вже перейти до «митного режиму», який передбачено згідно з положеннями ЗВТ+.

 

скачати цей текст (doc, 176 Kb)

Опитування

Молоку якої торгової марки Ви надаєте перевагу?

Добряна - 10.4%
Коляда - 0%
Яготинське - 23.4%
Славія - 1.1%
Здорово - 0.4%
Веселий молочник - 2.2%
Слов'яночка - 4.5%
Гурманика - 0%
Простоквашино - 8.9%
Лукавиця - 1.1%
Гармонія - 2.2%
Молокія - 15.6%
Lactel (Лакталіс) - 0%
Волошкове поле - 7.1%
Вершковий рай - 1.1%
Галичина - 4.5%
Здоровий світ - 0.4%
Біла лінія - 5.9%
Premialle - 3.3%
Інші - 7.8%

Total votes: 269